top of page
  • תמונת הסופר/תShai Shitrit

למה אתה חושב שכדאי לנו להעסיק אותך לעבודה?

עודכן: 30 במרץ 2023

זו אחת השאלות הקשות בראיון עבודה, כי למעשה כאן אנו צריכים לעמוד על כל היתרונות שלנו ולהציגם בפני המגייס, ורצוי לעשות זאת בצניעות, כי אף אחד לא אוהב שחצנים.



אני סבור שזו השאלה שבה אתם צריכים לשווק את עצמכם בצורה הכי טובה על מנת שתוכלו לסגור את הגולל על המשרה הנידונה. הווה אומר, כאן אתם צריכים לשכנע את המגייס שאתם המועמדים הכי טובים למשרה, וכדאי מאוד שהוא יעסיק אתכם ולא אף אחד אחר. על מנת לענות על השאלה בצורה טובה וחכמה, כדאי שתכינו מראש שיעורי בית על החברה ועל הדרישות למשרה. ככה תוכלו להציג את היתרונות שלכם על פני המועמדים האחרים.


כלומר, אתם צריכים לשלב בצורה חכמה וקוהרנטית את אופי החברה לאופי שלכם. לדוגמה אם אתם מחפשים משרה בחברת סטארט אפ, האופי של חברות סטארט אפ הוא שונה לחלוטין מהאופי של חברות קמעוניות או לאו. אני זוכר שבפעם הראשונה שהגעתי להתמיין לחברת סטארט אפ, הייתי בהלם שראיתי כלבים מסתובבים במשרדים של החברה, ואת מנכ"ל החברה שהגיע להגיד לי שלום ולהתרשם ממני עם כפכפי אצבע. אז ברור שכאן אתה לא צריך להציג את עצמך כמועמד רציני, אלא מעומד קצת יותר קליל שמתאים לרוח הצעירה שקיימת בחברה.


אתם חייבים להבין, שלעיתים מעסיקים יעדיפו להעסיק עובדים פחות מנוסים או מקצועיים ובלבד שהם יתאימו לרוח החברה ומנהליה. קרו מספר פעמים חברות שעבדתי בהן העסיקו עובדים טובים ומקצועיים אבל הם היו סוג של עוף מוזר כי הם לא התאימו לרוח החברה, ולכן מהר מאוד הם מצאו את מקומם מחוץ למקום העבודה.

בואו נדבר תכל'ס, איך עונים על השאלה?


"אני חושב שאני יכול להתאים לחברה בצורה מצוינת הואיל מצד אחד אני מביא איתי מקצועיות וניסיון של 15 שנה בתחום הנהלת חשבונות. כמו כן בעבר עבדתי בחברות סטארט אפ שונות ולכן אני מכיר ויודע את הייחודיות ואת האופי של חברות הסטארט אפ בשונה מיתר החברות השונות במשק. כמו כן לצד הניסיון המקצועי שלי במחלקת הכספים והנהלת חשבונות עד מאזן, אני מביא איתי פתיחות מחשבתית, את היכולת להבדיל בין העיקר לטפל ואוריינטציה מחשובית גבוהה. כמו כן אחד הדברים שמאוד מייחדים אותי, היא היכולת שלי להשתלב בצורה מהירה וחברתית כמעט בכל מקום, היות ואני אדם מאוד חברותי ונוח לבריות, ולכן אני חושב שאני אצליח להשתלב בחברה בצורה מהירה מקצועית ונעימה.
לפי נקודת מבטי האופי של החברה מתאים לי ואני חושב שאני אוכל להשתלב מהר מאוד הן בצד המקצועי, והן בצד החברתי"

איך בניתי את התשובה? מצד אחד הצגתי את היכולת המקצועית שלי ואת הייחודיות שלי בצורה נינוחה ולא שחצנית, הזכרתי שוב למראיין שאני בא מעולם הסטארט אפ ולכן אני עשוי להשתלב מהר מאוד בחברה. ובסוף והכי חשוב, הסברתי למראיין שיש לי יכולת להשתלב חברתית בצורה כמעט מושלמת, וזה מהווה יתרון חשוב למראיין.

תזכרו, בשאלה המראיין פחות רוצה לשמוע על הרמה והיכולת המקצועית שלכם, אלא לראות כיצד אתם תשתלבו בחברה, ולכן התפקיד שלכם הוא להפיג את החשש שלו.


דה פקטו, אם נכנס לנעליים של המראיין, הוא מחפש מעומד שישאר בחברה לאורך שנים ולכן המטרה שלנו להציג את היתרונות שלנו בפניו ולהתאימם. כלומר, אנו צריכים להפיג את החשש של המראיין בכך שנראה לו שאנו יכולים להתאים בצורה חברתית למקום העבודה ולאורך זמן.


תחשבו על זה, מנהלת HR בחברה לא תרצה להעסיק עובדים לזמן קצר מאוד, ובמיוחד עובדים שלא ישתלבו בחברה. זה מציג אותה רע מאוד בפני המנכ"ל, הואיל והחברה מוציאה תקציב גדול מאוד על גיוסים, ואם יתברר שרוב הגיוסים שלה לא טובים, אזי כנראה שהיא מהר מאוד תמצא את עצמה מחוץ לעבודה. ולכן מנהל HR תעדיף לחפש את המועמד האולטימטיבי בשבילה והתפקיד שלכם להציג את עצמכם כמועמדים כאלה.


bottom of page