top of page
  • תמונת הסופר/תShai Shitrit

מה הקשר בין שלמה המלך לבין מנהל חשבונות ג'וניור?


שלמה המלך, החכם מכל אדם, רצה יום אחד לבחון את יושרו ואת חוכמתו של משרתו הנאמן בניה בן יהוידע. המלך שלמה זימן אליו את משרתו ודרש ממנו לבצע משימה מתוך ידיעה כי לא ניתן להשלימה. שלמה המלך אמר לבניה כהאי לישנא:


"בעוד 6 חודשים יחול חג הסוכות. בחג זה אני מעוניין לענוד טבעת קסומה. אדם עצוב שיביט בטבעת יהפוך מיד לשמח, ואדם מאושר שיביט בה יהפוך עצוב בן רגע".





המשרת הנאמן יצא מיד אל המסע בעקבות הטבעת המסתורית. חלף חודש, חלפו חודשיים, ובניה שביקר אצל כל צורף ורוכל בממלכה, נותר ללא מענה. חלפו עוד חודשיים, בניה הגיע עד לגבולותיה של הממלכה, אך עדיין לא מצא איש אשר שמע על טבעת קסומה שכזו.


בניה, המשרת הנאמן, הפך עם הזמן למתוסכל. בכל מאודו רצה להגשים את משאלתו של אדונו, אך כל כמה שלא ניסה, לא עלה בידיו למצוא את הטבעת המסתורית. הדיכאון עלה בו והוא כמעט אמר נואש, עד שיום אחד לפני חג הסוכות הגיע לסדנתו הקטנה של צורף עני בכפר קטן.


המשרת, שכבר לא היה לו מה להפסיד, שאל גם את הצורף הזקן :


"אמור לי אדוני, האם שמעת מימיך על טבעת קסומה הגורמת לסובל להפוך למאושר ואת המאושר הופכת לסובל?"


הצורף הזקן חשב שני רגעים, הוציא טבעת נחושת קטנה מאחת המגירות, חרט עליה דבר מה והגיש למשרת. בניה, שבמשך החודשים שעברו הספיק לאבד כל תקווה, נתן מבט אחד בכתובת על הטבעת, ומיד אורו עיניו. הוא הודה לצורף, שילם לו שק מטבעות זהב ומיהר, מאושר, לכיוון ארמון המלך שלמה.

כשהגיע המשרת לבסוף לארמון המלך, שמח שלמה וצהל עד מאוד, הוא לא האמין שמשרתו באמת יחזור אליו עם תוצאות. המשרת הגיש לאדונו את הטבעת, המלך החכם נתן בה מבט אחד ומיד נעלם החיוך מפניו. כל חצר המלכות הסתקרנה לראות מה כתוב על הטבעת הקסומה, ולבסוף כשהביטו בה, ראו את המשפט הפשוט הבא:


"למרות הכל, גם זה יחלוף"


הסיפור לעיל, מזכיר לנו תמיד את תגובתם של מנהלי חשבונות צעירים, אשר מחפשים עבודה בהנהלת חשבונות ובעיקר למי שאין ניסיון בתחום, למעשה אותו מנהל חשבונות נמצא בבעיה, הואיל וקיים קושי למצוא מקום עבודה למחוסרי ניסיון, ואת המעסיק הראשון שייתן לכם את הצ'אנס על חשבונו.


בעיה נוספת עולה, למנהלי חשבונות אשר יש להם ניסיון בתחום אבל הוא חולש רק על מספר מצומצם של תחומים כגון: ספקים ולקוחות וכיוצא בזה. במידה ואותו מנהל חשבונות יחפש עבודה כמנהל חשבונות ראשי עד מאזן, הוא יהיה בבעיה הואיל והוא צריך לגשר על פער בין המצב המצוי למצב הרצוי.


לאור זאת, אנו מציעים קורסים אינטרנטים לכל מי שמעוניין להעלות את רמתו המקצועית וללמוד את כל התחומים שעוסקים במקצוע הנהלת החשבונות. יתרה מזאת, ניתן גם לרכוש את הקורס מנהל חשבונות עד מאזן, אשר מלמד הלכה למעשה, כיצד מכינים את הדוחות הכספיים לרו"ח באמצעות 8 מפגשים אפקטיבים במיוחד.


חשוב לנו לציין, שיש לנו באתר תוכנית פעולה למחפשי עבודה אשר מורכבת משישה שלבים שונים, והיא תסייע לכם רבות למצוא את מקום העבודה המושלם בשבילכם. ניתן למצוא שם גם דוגמה לקורות חיים למנהלי חשבונות, או כיצד עונים על שאלות מורכבות בראיון עבודה וכיוצא בזה. שווה לכם להיכנס וללמוד.


המון בהצלחה

ואנו כאן על כל שאלה


תכל'ס

הנהלל חשבונות מעשית

054-787-1766

bottom of page