top of page
  • תמונת הסופר/תShai Shitrit

ממה אתה נהנה ושואב סיפוק בעבודה?

זו אחת השאלות היותר קשות בראיון עבודה, כלומר מקצוע ההנהלת חשבונות הוא מקצוע די משעמם ואפרורי כאשר המנהל/ת חשבונות נדרש/ת לעשות את אותם פעולות נדושות כמעט כל יום כגון: רישום ספקים, התאמות בנקים, תשלומים וכיוצא בזה. ובכלל אם אתה לא מנהל/ת חשבונות עד מאזן אזי קשה לך לחוות סיפוק מהעבודה בשונה ממנהל/ת חשבונות כינור שני עושה ספקים או לקוחות בלבד.



המראיין בשאלה רוצה לבדוק את גובה המוטיבציה שיש לכם בעבודה והאם המקצוע שבחרתם מתאים לכם ועשוי לשרת את הארגון. אף אחד לא רוצה להעסיק מנהל/ת חשבונות אומלל ששונא את המקצוע שלו אבל עושה זאת רק בשביל הפרנסה. כל ארגון רוצה לגייס אנשים טובים אשר יתרמו לארגון, ולכן המטרה היא למצוא מעומדים מוטיבציונים, אנרגטיים ובעלי רצון עז להצליח, גם שמדובר בעבודה יחסית משעממת.

"אני מאוד אוהב ללמוד נושאים חדשים, לקבל תחומי אחריות חדשים, אני נהנה לקבל ביקורת טובות מהממונים עלי. אני מאוד אקטיבי ולכן אני תמיד מחפש דרכים ליעל את המערכת.
לדוגמה: ה CEO של החברה רוצה לקבל דוח השוואתי בגין השכר של העובדים אשר משווה בין הנטו של חודש הנדון לבין הנטו של החודש קודם, בנוסף, הוא רוצה לקבל גם הסבר על אחוז השינוי בין שני הדוחות. המנהלת החשבונות הקודמת הייתה לוקחת מספר דוחות שונים על מנת ליצור ולהפיק את הדוח הנדון, ולכן כל התהליך היה אורך לה מספר שעות. אני הכנתי באמצעות בית התוכנה במחולל דוחות את אותו דוח השוואתי ממש בלחיצת כפתור. כעת כל מה שנשאר לי הוא לתת הסבר על שינוי המגמה בין החודש הנוכחי לבין החודש הקודם, התהליך לוקח לי בערך שעה. הדוח שלי הוא יותר מדוייק והרבה יותר מהיר לביצוע."
נכון שאני נמצא בתחום יחסית אפרורי שדורש יכולת ריכוז גבוהה, אבל אני עדיין מקבל המון סיפוק מהמקצוע, ובמיוחד במקום שנותן לקדם ולהטמיע טכנולוגית חדשות.

כאן למעשה הצגתי את עצמי בצורה חכמה, לרבות כל הדברים שעשויים לגרום לי לתחושת סיפוק בעבודה. כמו כן הייתי גם כנה לטעון שתחום ההנהלת חשבונות הוא יחסית אפור ומשעמם. עם זאת, גרמתי למראיין להאמין שאני בעל מוטיבציה ענקית לייעל את המערכת ולשפרה בצורה קונסיסטנטית, וטוב אם הוא יבחר בי מבין שלל המעומדים.

bottom of page