top of page
  • תמונת הסופר/תShai Shitrit

מהי החולשה הכי גדולה שלך?

עודכן: 12 במאי 2023

אולי זו השאלה שהכי קשה להתמודד איתה בראיון עבודה. מצד אחד אתם לא רוצים לעמוד על כל החולשות בפני המראיין, ומאידך אתם צריכים למצוא חולשה שלא תפגע בסיכויים שלכם למצוא עבודה, ושתהיה חולשה תהיה אמיתית. עם יד על הלב, אין אדם שאין לו חולשות, מעומד/ת אשר אומר למראיין שלו בציניות "שאין לי חולשות", שורף את עצמו באותו רגע בראיון, כי ברור לכולי עלמא שלכל אדם יש חולשות.



המטרה שלנו בשאלה, היא להציג את החולשות האמיתיות שלנו, שלא יפגעו בסיכויים שלנו להתקבל לעבודה.


מקצוע הנהלת חשבונות והשכר הוא מקצוע שדורש ממכם יכולות ריכוז, תשומת לב לפרטים הקטנים, יכולות אנליטיות, עצמאיות וכיוצא בזה. כאשר מצפים ממנהל/ת חשבונות עד מאזן להכין את הספרים לביקורת רו"ח, אנו מצפים ממנו/ה שיעשו עבודה מופלאה וקשה. כמו כן ישנה צפיה גדולה ממנהלי/ות חשבונות ללמוד ולהתפתח בתחום לרבות לימוד עצמי של קורסים אינטרנטיים שעוסקים בתחום ההנהלת חשבונות.


ולכן מעומדים שיטענו שהם לא שמים לב לפרטים קטנים ימצאו על ידי המראיין כלא מתאים לתפקיד, כי זה בדיוק מהות ההבדל בין מנהל/ת חשבונות טוב למצוין. נוסף לזאת, מעומד שיטען שהוא אמוציונאלי ו"לוקח ללב" גם פוגע בעצמו, הואיל ואף מעסיק לא רוצה להעסיק אנשים רגישים שיפגעו מכל שטות שהקולגה או המנהל שלהם אמר להם.


השאלה "מהן החולשות שלך?" היא שאלה שמאוד נפוצה בראיונות עבודה, אבל היא שאלה קשה רק אם לא מתכוננים עליה מראש ולא חושבים על דוגמאות. להלן מספר טיפים כיצד לענות על שאלה זו ביעילות:


1. היו כנים: חשוב להיות כנים כאשר עונים על שאלה זו. עם זאת, אינך רוצה להזכיר חולשה שתפסול אותך מהעבודה. במקום זאת, ציין חולשה שאינה חיונית לתפקיד, אלא שאתה פועל באופן אקטיבי לשיפור.


2. הציגו מודעות עצמית: כאשר אתה עונה על שאלה זו, הפגין מודעות עצמית על ידי הכרה בחולשות שלך והראה שאתה נוקט בצעדים לשיפורן. זה יכול לעזור להוכיח שאתה אדם יזום ובעל מוטיבציה עצמית.


3. התמקדו בחולשות המקצועיות: כאשר אתם עונים על שאלה זו, התמקדו בחולשות הקשורות לכישורים המקצועיים או הניסיון שלכם. הימנעו מלהזכיר חולשות אישיות שאינן רלוונטיות לתפקיד


4. הדגש תכונות חיוביות: כאשר דנים בחולשות שלך, נסה להדגיש גם תכונות חיוביות. לדוגמה, אם עש לך פחד במה, אתה יכול לציין שאתה פועל באופן פעיל לשיפור כישורי התקשורת שלך, מה שממחיש מחויבות לשיפור עצמי.


5. היו תמציתיים: כאשר עונים על שאלה זו, היו תמציתיים וענייניים. הימנעו מלהסתובב או להיכנס ליותר מדי פרטים, מכיוון שזה יכול לגרום לכם להיראות לא מוכנים או חסרי מודעות עצמית.


אז אין עונים על השאלה?


את התשובה לשאלה אנו נחלק לשני חלקים כדלקמן :


1. בחלק הראשון אנו נציג את החולשה שלנו וגם ניתן דוגמה מהחיים לאותה חולשה כאשר אותה חולשה לא נופלת בדרישות התפקיד והמקצוע. אם נוכל ליצור אצל המראיין הזדהות עם אותה חולשה זה יהיה מצויין.


2. אנו נציג למראיין את הדרך שלנו להתמודד עם אותה חולשה ולהתגבר עליה.


התשובה המנצחת שלנו

לכל אדם יש חולשות, והחולשה הכי גדולה שלי שאני סובל "מפחד במה", כלומר אין לי בעיה לעמוד מול 10 אנשים ולהציג את עצמי, אבל אם אני אצטרך לעמוד מול 100 אנשים ויותר, אני ממש ארגיש חוסר ביטחון, פחד וקושי. אני זוכר שבבר מצווה שלי, היה לי מאוד קשה לדקלם את הדרשה בעל פה מול קהל של 300 איש שבאים לראות ולשמוח בשמחתי.
היום לשמחתי עם הזמן אני מרגיש שיותר קל לי לדבר מפני קהל של אנשים, ובגלל שאני מודע לפחד שלי אני מנסה לדבר באירועים או במסיבות על מנת להתמודד עם הפחד. נכון שקשה להתמודד עם הפחד או החולשה שלך, אבל זו הדרך שלי להתמודד עם החולשות שלי

יש כאן מישהו שלא פוחד מפחד במה? סיינפלד אמר את זה בצורה נכונה: "זה אומר שבלויה האדם הממוצע יעדיף להיות בארון מאשר לשאת את ההספד" פחד במה הוא פחד שמשותף ליותר מ 90% מהאוכלוסייה, ובתשובה שלנו נתנו חולשה אמיתית וכנה, וגם יצרנו הזדהות אצל המראיין שכנראה מסתמא גם הוא סובל מפחד במה. כמו כן, בתשובה הצגנו למראיין שאנו מנסים להתמודד עם החולשה והפחד שלנו, ובכך אנו מעומדים שמנסים להתגבר על החולשות והפחדים שלנו, ולא מסתתרים מאחוריהם.


האם פגענו בדרישות התפקיד? בטוח שלא, מתי בפעם האחרונה מנהל חשבונות עמוד מול קהל של 300 איש וניתח את הדוחות הכספיים של החברה. הסיכוי לכך הוא כמובן קלוש, ולכן עסקינן מדובר בחולשה אמיתית וכנה שלא פוגעת בדרישות התפקיד גרידא, והיא נותנת לכם נקודות זיכוי אצל המראיין הואיל והייתם כנים ואמיתיים בתשובתכם.


דוגמה נוספת


"תחום אחד שבו נאבקתי בעבר הוא האצלת משימות לאחרים. אני נוטה לקחת על עצמי יותר מדי אחריות ולפעמים יכול להיות לי קושי לסמוך על אחרים שייקחו על עצמם משימות. עם זאת, עבדתי באופן פעיל על שיפור החולשה הזו ע"י ללמוד להאציל ביעילות רבה יותר ולבנות מערכות יחסים חזקות יותר עם חברי הצוות שלי. גיליתי שעל ידי האצלת משימות, אני מסוגל להתמקד בסדרי עדיפויות ברמה גבוהה יותר ולהשיג תוצאות טובות יותר בסך הכל. אני מחויב להמשיך ולשפר את האצלה שלי כישורים, ואני מאמין שזה יהפוך אותי למנהיג ושחקן צוות חזק יותר".

בדוגמה זו, המועמד מכיר בחולשה הקשורה לכישורי המנהיגות וההגשה שלו, אך גם מראה שהם נוקטים בצעדים לשיפור בתחום זה. בנוסף, הם מדגישים את התוצאה החיובית של שיפור החולשה הזו, שהיא היכולת להתמקד בסדרי עדיפויות ברמה גבוהה יותר ולהשיג תוצאות טובות יותר. תשובה זו מדגימה מודעות עצמית, נכונות ללמוד ולצמוח, והתמקדות בהשגת תוצאות, שהן כולן תכונות חיוביות שהמעסיקים מעריכים אצל המועמדים.


לסיכום: כאשר אתם מדברים על החולשות שלכם, תנו חולשה אמיתית, אבל חולשה שלא תפגע בסוג מקצוע שלכם. אם אתם מנהלי חשבונות ברור שלא תגידו שאתם לא מסודרים או לא קפדניים, שהרי אתם תפסלו את עצמכם בפועל. אלא תנו חולשה אמיתית כמו פחד במה, זו גם באמת חולשה אמיתית של 90% מהאוכלוסייה, וגם היא לא פוגעת בכם במישרין ואפילו תגרום לכם להזדהות עם המראיין



תרשמו לנו בפוסט, מה החולשה הכי גדולה שלכם?

bottom of page