top of page
  • תמונת הסופר/תShai Shitrit

התמודדות נפשית ומנטלית עם פיטורים

אובדן עבודה יכול להיות חוויה מאתגרת וסוחטת רגשית. השינוי הפתאומי בשגרה, חוסר הוודאות הכלכלי ותחושות הדחייה עלולים לגבות מחיר מהרווחה הנפשית של האדם. עם זאת, חשוב לזכור כי התמודדות עם פיטורים הינו תהליך שדורש חוסן וטיפול עצמי. במאמר דנן, נחקור אסטרטגיות יעילות להתמודדות מנטלית עם פיטורים, תוך התמקדות מיוחדת בהגדרת יעדים ריאליים, יצירת תוכנית ועיסוק בחשיבה חיובית.



אישה עצובה שיושבת על המדרכה
אישה עצובה שיושבת על המדרכה


1. הכירו ועבדו את הרגשות שלכם:

אובדן עבודה יכול לעורר מגוון של רגשות, כולל הלם, כעס, עצב ואפילו הקלה. חיוני לתת לעצמך רשות להרגיש את הרגשות הללו ולאפשר לעצמך זמן לעבד אותם. ד"ר סוזן צ'נדרבן, פסיכולוגית, מדגישה את חשיבות ההכרה ברגשות אלו: "דיכוי הרגשות שלך לא יגרום להם להיעלם. תן לעצמך רשות להרגיש את מה שאתה מרגיש". כאשר חווים רגשות אלו, חיוני לתרגל חמלה עצמית. הכירו שזה נורמלי להרגיש תחושת אובדן וחוסר ודאות. הרשו לעצמכם להתאבל על אובדן עבודתכם וההשפעה שעשויה להיות לו על חייכם. על ידי הכרה ועיבוד הרגשות שלך, אתה יכול להתחיל לרפא ולהתקדם.


2. חפשו תמיכה ממשפחה וחברים:

בתקופה מאתגרת זו, בניית רשת תמיכה של חברים ובני משפחה היא חיונית. פנה אל הקרובים לך ושתף ברגשותיך. איימי מורין, פסיכותרפיסטית, מדגישה את החשיבות של דיבור על החוויה שלך: "דיבור על הניסיון שלך יכול לעזור לך לקבל פרספקטיבה ותמיכה מאנשים שאכפת להם ממך". בנוסף לחברים ובני משפחה, שקול להצטרף לקבוצות תמיכה או לפנות לייעוץ מקצועי כדי לתמוך עוד יותר ברווחתך הנפשית. שיתוף החוויות שלך עם אחרים שעברו מצבים דומים יכול לספק אימות ולהציע אסטרטגיות התמודדות.


3. התמקדו בטיפול עצמי:

בתוך הלחץ של פיטורים, חיוני לתת עדיפות לטיפול עצמי. דאגו לבריאותכם הגופנית על ידי שמירה על תזונה מאוזנת, שינה מספקת ופעילות גופנית סדירה. מחקרים הראו שפעילות גופנית יכולה לעזור לשפר את מצב הרוח ולהפחית את רמות הלחץ. הפוך את פעילויות הטיפול העצמי לחלק מהשגרה שלך כדי להבטיח שאתה מטפח את הרווחה הכללית שלך. עיסוק בתחביבים, חיפוש אחר מקורות יצירתיים או בילוי בטבע יכול גם לעזור להקל על הלחץ ולקדם חשיבה חיובית. זכור להיות עדין עם עצמך ולאפשר זמן להירגעות ולהתחדשות.


שתי נשים שיושבות על המזח
שתי נשים שיושבות על המזח

4. הגדירו יעדים ריאליים וצרו תוכנית פעולה:

הגדרת יעדים ריאליים ויצירת תוכנית הם מרכיבי מפתח בניווט מוצלח של פיטורים. יועצת הקריירה סוזן ג'ונסטון מדגישה את החשיבות של יצירת תוכנית מעשית: "פתח אסטרטגיית חיפוש עבודה, עדכן את קורות החיים שלך ורשת בתוך התעשייה שלך כדי להגדיל את הסיכויים שלך למצוא הזדמנויות חדשות." בעת הגדרת יעדים, חשוב להיות מציאותיים ולפרק אותם לשלבים ניתנים לניהול. במקום להתמקד במציאת העבודה המושלמת באופן מיידי, הגדר יעדים קטנים יותר כמו עדכון קורות החיים שלך, יצירת קשר עם אנשי קשר והשתתפות באירועי נטוורקינג. חגגו כל הישג בדרך, מכיוון שהוא עוזר לבנות ביטחון ומוטיבציה.


יצירת תוכנית מספקת מבנה וכיוון במהלך המעבר הזה. חלק את התוכנית שלך למשימות יומיות, שבועיות וחודשיות. גישה זו תעניק לך תחושת מטרה ושליטה במצבך. כשתבצעו כל משימה, תרגישו תחושה של התקדמות ומומנטום.

דוגמה נוספת, אתם יכולים לחפש דרכים אחרות בלימוד מעשי של תחום הנהלת החשבונות, במידה ואתם לא יודעים להכין את הספרים עד למאזן, אתם כמובן מוזמנים לעשות את הקורס "הנהלת חשבונות עד מאזן" שייתן לכם בוסט מקצועי לקרירה שלכם, ויסייע לכם לפתוח דלתות חדשות ואף להתקבל למשרות החלומות שלכם.


חשוב תמיד למצוא דרכים חדשות להתקדם ולפתח את עצמכם.


5. אמצו חשיבה חיובית:

שמירה על חשיבה חיובית היא חשיבות עליונה כאשר מתמודדים עם פיטורים. חשיבה חיובית אין פירושה התעלמות מהאתגרים או העמדת פנים שהכל בסדר. מדובר בשינוי נקודת המבט שלך והתמקדות באפשרויות העומדות בפניך.

ד"ר טימותי פיצ'יל, פסיכולוג, מייעץ להתמקד בהיבטים של חייך שהולכים טוב: "הזכר לעצמך את הדברים החיוביים בחייך ואת הכישורים שיש לך שיעזרו לך למצוא עבודה אחרת". תרגול הכרת תודה יכול גם לעזור בטיפוח חשיבה חיובית. בכל יום, חשבו על שלושה דברים שאתם אסירי תודה עליהם, בין אם זה חברים תומכים, חוזקות אישיות או הזדמנויות לצמיחה.


אתגר מחשבות שליליות והחלף אותן בהצהרות חיוביות. במקום להתעכב על כישלונות העבר, הזכירו לעצמכם את ההישגים והחוזקות שלכם. תרגילי ויזואליזציה יכולים גם להועיל לחזות עתיד חיובי ולהגביר את המוטיבציה.


סיכום:

חווית פיטורים יכולה להיות תקופה מאתגרת ומלחיצה, אך חיוני לתעדף את הרווחה הנפשית שלך. על ידי הכרה ועיבוד הרגשות שלך, חיפוש תמיכה מאנשים אהובים, תרגול טיפול עצמי, הצבת יעדים ריאליים, יצירת תוכנית ואימוץ חשיבה חיובית, אתם יכולים לנווט את התקופה הקשה הזו ולהתקדם בחוסן. זכרו, אליבא שמאמנת הקריירה מגי גרהאם, "אתה לא לבד. אנשים רבים התמודדו עם פיטורים ויצאו חזקים יותר בצד השני. תאמינו בעצמכם וביכולת שלכם להתמודד".

0 תגובות
bottom of page